Fox News Caught Sabotaging Wikipedia Entries

August 15th, 2007 by Loren Baker, Editor | 40 Comments ( re-posted from Search Engine Journal )
Arthur Bergman at O’Reilly Radar has the lowdown on some changes Fox News has been making to the Wikipedia entries of their critics and competition (like Al Franken) which were traced back to a Fox News IP address.

Here is an example of an entry which was changed from:

The lawsuit focused a great deal of media attention upon Franken’s book and greatly enhanced its sales. Reflecting later on the lawsuit during an interview on the [[National Public Radio]] program ”[[Fresh Air]]” on [[September 3]], [[2003]], Franken said that Fox’s case against him was “literally laughed out of court” and that “wholly (holy) without merit” is a good characterization of Fox News itself.

into

The lawsuit focused a great deal of media attention upon Franken’s book and greatly enhanced its sales. Reflecting later on the lawsuit during an interview on the liberal [[National Public Radio]] program ”[[Fresh Air]]” on [[September 3]], [[2003]], Franken said that Fox’s case against him was the best thing to happen to his book sales.

...a selected comment from O'Reilly radar points out the following evidence:

cyboman [08.14.07 08:53 AM]
As far as I can tell Fox is a propaganda outlet [pause for gasps]. For what its worth you can see everything that user has done by going here in case you weren't aware.


more...
path="/nor">